evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Stjärnor

Publicerad 2017-11-18 09:12:02 i Allmänt,

Måste dela med mig av min obsession av stjärnor. Jag har sjärnor överallt. Vet att Malte och Disa räknade alla saker det var stjärnor på för några år sen. Kommer dock inte ihåg hur många dom hittade med det var tre siffrigt.
Det enda jag faktiskt inte har stjärnor på så är det kläder.
Denna favorit är köpt i Clovis Old Town i California i en liten butik. Den är gjord av trälinjaler.
(null)

Den här satt i min kompis Victorias sovrum i Fresno, California 2011. Vi letade överallt efter en likadan men hittade aldrig någon, så jag fick ta hennes som vi ersatte med en liknande. Den var så stor att vi fick ta i sär den för att få ner i väskan.
(null)
 
(null)
 

Denna är också från California, tror den var brun så jag har spraymålat den svart. Mattan är från Jotex.
(null)
 
(null)

Sen finns det ett gäng mindre runt om i huset.
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
Det finns på ljusstakar, muggar. glas, fat, kuddar, handdukar, lakan osv
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)

(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
Japp nog om detta. Kanske behöver söka hjälp för denna obsession :)
 
Har haft min mamma hos mig i några dagar. Hon har opererat hjärtat, eller gjort en så kallad arytmi. Hon har hjärtrytmsrubbningar och har fått göra 11 konverteringar av hjärtat pga flimmer och fladder.
Nu har de opererat henne för fladder, de gick in via katetrar i ljumskarna och hon fick vara vaken. Dessvärre fick hon flimmer under operation så de fick söva ner henne, konvertera hjärtat och sen börja om igen. Det gick i slutändan bra. Sen får vi se om detta räcker eller om de måste upprepa ingreppet eller även behandla för flimmer. Jag var ledig ett par dagar (tidvis, har jobbat lite emellan) så jag kunde hjälpa henne. Under själva operationen åkte jag till min farmor och städade, putsade fönster och fixade med granris på balkongen.  Hemsamariten Evalotte. Farmor som är 91 år sa att "tänk om man ändå bara var 77 år" som min mamma är, det tyckte hon var ungt.
 
(null)
 
 
 
(null)
 
 
 
(null)
 
Det är julmarknad nästa helg i Tjugesta ladan där vi var på "Tjo i Tjögsta" i sommras. Jag och Lisa och Malte åker nog dit, lite mysigt.
 
 
Och så lite annat kul.......
 
(null)
 
(null)
 
(null)

Ha en härlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela