evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Pumpkin Spice Latte

Publicerad 2017-09-07 17:01:00 i Allmänt,

Hösten är här och en sak jag verkligen tycker om med hösten är att det är dags för pumpkin spice latte.
Starbucks serverar den from September i USA, eftersom vi inte har Starbucks i Örebro får man göra sin egen. Inte svårt och mycket gott.
 
Mina egna hemgjorda i Starbucks muggar.
 

Jag skrev mitt recept förra hösten i detta inlägg.

Kan dela med mig av det en gång till.
 
Jag använder butternut pumpa
 
 
 
Den här pidestalen Malte fick av min farmor är nu målad
 
Den blev så här fin
 
Och hans fina monstera är på plats i den
 
Närodlade tomater från växthuset.
 
Gjorde min favorit smothie igen med  bl.a kokosmjölk och blåbär.
 
Älskade eucalyptus blad
 
 
 
 
******************************************************************************************************************************
 
 

I dag har jag haft en av mina grannar här på lite fika och en mycket givande pratstund.
Vi pratade bl.a om våra ungdomar och deras bekymmer och orosmoln men även om en gemensam vän som inte mår så bra. Vi konstaterade att psykisk ohälsa finns i de flesta familjer i nån slags form, i de flesta familjer vi är nära i alla fall. Det är i vissa kretsar lite skam i det och man vill ej prata om det. Vi kan dock prata helt öppet vilket är otroligt befriande.
Jag har dessutom flera vänner och vänners vänner som har någon typ av vad jag kan kalla hjärnspöken. Mycket vanligt och så viktigt att prata om. Bara man orkar prata med någon så kan det vara till stor hjälp, det behöver inte vara en psykolog utan tex en vän. Det kan rädda liv. Men i vissa fall behövs det såklart medicinering och terapi.
Jag är så tacksam för att jag har så kloka vänner och grannar att bolla saker med. Vi alla hjälper varandra på något sätt. Det är värt allt. Allt.
Tack för att ni finns.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela