evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Loppis

Publicerad 2018-08-09 12:05:27 i Allmänt,

Vilken fydardag det var i går. Jag var på två loppisar och handlade totalt för 310.-
Allt nedan för denna nätta summa och jag är skitnöjd.
Fört var jag och en kollega på en loppis på lunchen. Den ligger precis vid jobbet.
Där köpte jag tre vaser, en popcorn skål och en väggdekoration att sätta kort i. 75.-
Sen har vi en loppis hemma i Rinkaby som är öppen Onsdagar och Lördagar, där vi köpte trummorna.
Där hittade jag 4 rottingstolar för 200.- ,några fat och krukor för 35.-
 
 
 
Blommorna fick jag av syrran och passade perfekt i nya vasen.
 
Sushi var också nöjd över nya stolarna.
 
Bytte ut köksstolarna mot dessa nya, jag tycker det blev jättebra. Skulle dock behöva två till eller några i liknande stil. Tog ett par med vita överdrag sålänge. Jag som har viljat måla om köksmöblerna till svart tycker helt plötsligt att bordet ser ok ut. Vi får se hur det blir med målning.
 
 
Mi syrra kom över efter jobbet, hon har semester. Hon hade med blommor och skumpa och fixade kvällsmaten. Gös som Micke fiskat. Malte sov i hennes lägenhet och hon stannade över hos oss. Malte jobbar ju i stan och tycker det är skitskönt att vara där.
 
Jag dukade ute eftersom det var så skönt och varmt. Min lilla 5 kronors vas fick en kvist i till dukningen.
 
 
 
Så himla skönt att slippa laga mat. Och supergott att äta någon annans mat.
 
Granngubben kom över och smakade gösen också.
 
Sen drog det i hop sig till oväder, hann precis göra rent stolarna innan.
 
Trummorna är nu kompletta med grejorna vi fick av Håkan samt ett stativ som Malte köpte begagnat till cymbalen.Jo en pall saknas. Nu är bara frågan var vi ska ha dom.
 
 
Fick fina egenodlade jalapenos av min kollega Therese som vi ska ta frön av och odla.
 
 
 
****************************************************************************************************************************
 
Denna är bra.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela