evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Slut på friden

Publicerad 2018-08-01 12:06:00 i Allmänt,

Syrran och jag hamnade på en loppis i Rikaby i helgen. Hittade ett trumset. Malte vill ju så gärna ha ett.
Ringde Micke så han fick komma upp och kolla, Malte var inte hemma.
Vi köpte det och Malte blev jättenöjd. Saknas bara cymbaler och en hi-hat.
Men min före detta svåger och numera kollega Håkan hade cymbal och hi-hat till övers som Malte fick.
Superbra.
 
(null)
 
(null)


Loppisen hade även en limpsadel som Malte är ute efter. Tyvärr var den både för liten och trasig. Vi fortsätter leta.
(null)
 
En sån här letar jag efter. Hade en sån plastväska på 80 talet som strandväska. Tyvärr har jag den inte kvar.
(null)
 
Malte har satt ihop trummorna och trummar på. Man kan säga att friden är slut.
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
 
Hittade dessa fina ljuslyktor på Majas lyktor. Istället för att de sponsrar cancerfoden så går ett bidrag till fonden suicide zero vilket jag tycker är mycket aktuellt och som jag gärna stödjer.
Den här gav jag till Noah.
(null)
 
Och den här till en kollega som fyllt år.
(null)
 
De är även försedda med ett semikolon.
(null)
 
(null)
 
Samma tecken som Noah tatuerat in på handen.
Mycket fint och tänkvärt budskap.
(null)
 
(null)
 
Jag gjorde ju även en tavla åt honom med semikolon och pil, precis som hans tatuering.
(null)
 
 
Stöd gärna Suicide Zero. En ideell och mycket viktig organisation.
Man kan köpa fina armband på deras hemsida. Lyktorna är från Majas lyktor.
(null)
 
(null)
 
(null)
 
 
 
Jag hittade ju kaffeglass till Noah på Lidl för lite sen. Han älskar kaffeglass men det är näst intill omöjligt att hitta i Sverige. Nu finns den inte kvar på Lidl utan var visst på tillfälligt besök.
Nu gjorde jag egen glass, blev jättegod.
 
(null)
 
(null)
 
Malte jobbar just nu som guide på Örebro Slott, tredje dagen på sommarjobbet. Där kan du möta Jean Baptiste Bernadotte, Gustav Vasa och frun Margareta Leijonhufvud och alla sommarjobbare som också är utklädda.
 
 
 
 
Grannens hus inlindat i växter.
 
(null)
 
 
Syrran är på västkusten och skickade den här bilden på ljung. Så som jag letade efter ljung till pappas begravning. Nu passar det att blomma.
(null)
 
Avslutar med en härlig bild på mina pojkar på Legoland för åtta år sen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela