evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Kämpa och stångas

Publicerad 2018-02-21 08:39:00 i Allmänt,

 
 
 
Jag begriper inte att man är tvungen att kämpa och stångas för att få vård i detta land.
Jag härsknade ju som sagt till efter brevet från psykologen att det är långa väntetider till läkare på unga vuxna trots att jag och läkaren på VC påtalat brådskan att få en ny medicin bedömning då läkaren på VC inte har mer kunskap. Psykologen gjorde sitt att sa vi behöver ha en tid snabbt. Ungdom U måste ju kunna börja leva under utredningen, inte bara sitta inne och vänta och må dåligt varje dag.
Psykologbesöket var 31/1 och 20/2 så har vi har fortfarande inte fått någon tid. Jag ringer numret till unga vuxna och dom hänvisar till mina vårdkontakter på 1177. Jag ber ungdom U logga in med sitt bankid så jag kan skriva till dom. Det gör jag. Man fick använda max 1000 tecken...det gjorde jag...utnyttjade varje bokstav att tala om vad jag tycker, hur vi mår och hur omänskligt det är att någon som mår dåligt som inte kan kämpa för sig själv utan bara vänta.
Svar kom omgående att U får en tid på Onsdag den 28/2.
Men, va fan. Då blev jag förbannad för det. Hade dom tider? Varför fick vi ingen tid då? Ska man behöva stångas för att få vård? Helt jävla otroligt. Skit samma nu har U läkartid och kommer bli inskriven helt i psykiatrin så VC kan släppa det. Det är ju det som tagit sån oändlig tid. Skönt ändå men trist att man ska behöva slåss och slösa så mycket dyrbar energi på att just kämpa.
 
Ungdomarna är det viktigaste som finns och ingen ska kämpa ensam. Så länge jag lever ska jag kämpa för mina barn.
 
 **********************************************************************************************************************
 
 Starbucks kaffe på gång. Vardagslyx. En av mina presenter från C.
(null)

 
 
Blev även  så fint firad av ännu en kollega i går. Så fint paket med en jättevacker ljusstake.
Jag har verkligen världens finaste kollegor och känner mig så tacksam och uppskattad. Fantastiskt underbara människor.
 

Såg i tidningen att någon fryst en hink med tulpaner ute. Såg fint ut. Tänkte att jag skulle testa.
 
 

Jag gjorde likadant med en mindre hink. Blev inte lika fint....(ser inte klokt ut)... skiten frös ju aldrig helt då vädret pendlar mellan kallt och milt hela tiden.
 
 



(null)



Jag undrar var man kan köpa den här?
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela