evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Höstpyssel

Publicerad 2018-09-23 18:19:35 i Allmänt,

I går kväll var vi bjudna på middag hos grannarna. Så skönt att slippa laga middag.
Det bjöds även på fullmåne vid Esplunda herrgård.
Blomma till värdparet
 
Vi hade även med lite gös, en prosecco och denna flaska med pink gold som jag fick av en kollega. Otroligt snyggt med guldet men lite för söt för min smak. Som tur var gillade ungdomarna den.
 
Söt telåda hade värdparet. Tyvärr fick jag ingen bild av just värdparet.

Mycket trevlig afton med bra diskussioner mellan ungdomar och vuxna.
 
Lite höstpyssel har jag hunnit med också. Städat undan lite ute och gjort lite fint.

Pumpor hade dom på blomsterlandet. Blev lite sugen men väntar lite.

Min kollega Sofia hade plockat så fin ljung åt mig i Klockhammar där hon bor. Vi har ju ingen ljungmark där vi bor. Ville göra en fin ljungkrans i pappas ära.
 
Köpte till lite ljung för att få in mer färg
 
 
Jag blev väldigt nöjd med kransen som fick sin plats på ytterdörren
 
 
 
Blev även ett par ljung i korgarna

Och i en korg...
 
 
 
Planterat lite blommor, städat och plockat in lampor och annat pyssel utifrån.
 
 

Nyskördade gurkor och paprikor
 
 
 
 
 
 
 
Två härliga bilder från California. Redwood träd och kul skylt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela