evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

20 års kalaset

Publicerad 2019-02-11 17:47:22 i Allmänt,

 

 10 Februari 1999 kl 18:10

Noah Erik såg dagens ljus.

Den här sötnöten firade sina 20 år på jorden med kalas från tidig morgon till sen kväll.
  (null)

Även om födelsedagsbarnet var uppe först så fixade jag en frukostbricka med starbuckskaffe i äkta to go mugg och pannkakstårta med maple syrup. Innan frukosten hann hamna på brickan så intog Sushi första brickposition.
(null)
 
(null)
 
(null)
 
 
(null)
 
På tal om Starbucks...dåligt planerad minivan.
(null)

Sen blev det paketöppning.
(null)
 
 
Och precis innan första gästerna kom dök slamsug upp och rensade avloppet. Luktade inte blomma i huset .
(null)
 
(null)
 
 
Hittade ett par långa ballonger tillslut så jag fick till ett par roliga ballongdekorationer. Kändes helt plötsligt mycket bättre.
(null)
 
(null)
 
Två smörgåstårtor från Bullvivan till förmiddagsgästerna som dök upp runt 11.00
(null)
 
(null)
 
Noahs farmor hade bakat wienerbröd, mazariner och kärleksmums. Eller Fifi-rutor som hon kallar dom. Så tacksam för bakhjälpen.
(null)
 
Jag gjorde bara chokladbollarna och tårtan. Ja inte bara för jag gjorde fem matpajer och sallad till eftemiddagsgästerna också men det blev det ingen bild på. Hade lite stressigt ett tag.
Jag hade köpt en två:a och en noll:a som ljus men det tyckte Noah var fusk så han klämde i 20 ljus i tårtan.
 

(null)

(null)

 Första gästerna var detta glada gäng
(null)

(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
 
(null)
 
(null)
 Kusifiner
(null)
 
(null)
 
 
Fina mamma poserar vid ballongen som hon aldrig såg var rolig. 
(null)
 
 
(null)
 
  (null)


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

 
(null)

Gudsöner, söner och bästis
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Många fina blommor och presenter blev det. (null)

(null)

(null)

(null)
Kom till och med paket från USA 
(null)

(null)

Mycket vackra födelsedagssånger
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Konstigaste på hela dagen var när en av grannarnas bekanta dyker upp objuden och tar sig in och stannar resten av kvällen och äter och myser. Otroligt vad konsigt folk det finns. Hon var inte otrevlig utan tvärt om, bara udda beteende. Hon hade för avsikt att besöka grannarna och fick höra att dom skulle till oss och dyker upp. Som vi garvat åt denna stalker. 
Det var lite mer överraskningar till mig och familjen men tar det i ett senare inlägg. En av överraskningarna var en bröllopsinbjudan och de närmaste är ännu inte underrättade så jag avvaktar med att nämna deras namn. Överraskande minsann.
(null)

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela