evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Glöggmys

Publicerad 2023-12-10 09:57:08 i Allmänt,


(null)

Må-bra-Lördag med yoga och gongbad, glöggmys och granpyntning.
Började dagen med ett tvåtimmarspass yoga och gongbad på syrrans klass. 
(null)

(null)

(null)

Glögg, yogite och torkad frukt efteråt. Hann med lite läsning i en jättefin bok medans syrran fixade.
(null)

(null)

(null)

(null)

Efter klassen åkte vi hem till syrran och åt Jansson frestelse, drack bubbel och senare glöggmys med pepparkakor, dadlar och ädelost. Jag hade med mina tarotkort så vi drog ett varsit kort och läste innebörden. 
(null)

(null)

(null)

(null)

Denna alkoholfria glögg med granskott och lingon kan rekommenderas. God som den är med några lingon i.
(null)

Vi testade även att spetsa den med lite vinterkryddad rom. Funkade det med. 
(null)


(null)

När jag kom hem fortsatte glöggmyset med årets glögg och lite tilltugg och granen kläddes. 

(null)

(null)

(null)

Den var lite för tung för julgransfoten så den lutar lite. 
(null)

Piff och puff är på plats…
(null)

Och starbucks muggen så vi kan matcha till morgonkaffet jag och granen.
(null)

(null)

Mysigt att ta morgonkaffet i soffan endast ha granen som belysning.
(null)

Tung snö nu som hänger på taken. För fint gör att ta bort.
(null)

(null)

(null)

(null)

Tog en Södagspromenad i skogen i djupsnö. Hittade denna massakerplats vid stallet. Ser ut som en hare fått sätta livet till av en räv. 
(null)

Plockade några nya smågranar och tallkvistar. Hittade även denna knöl på en björk. Kan det vara chaga/sprängsticka? Den var för frusen för att skära i. Min svärfar brukar hitta sådana och torka till att göra te på. Supernyttigt. Han trodde dock inte att detta var en sån enligt bilderna. Får återkomma till våren för att undersöka.
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



(null)

Bra text på muggen…
(null)

(null)











Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela