evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

New beginnings

Publicerad 2024-01-01 13:40:11 i Allmänt,


(null)

Årets sista fullmåne var så magisk. Älskar att tanka månenergi i mig själv, vatten och kristaller. Moonchild.
(null)

(null)

Undrade varför det var så mörkt i hallen på övervåningen. Snön lade sig som en båge över fönstret, först en bit sen helt.
(null)

(null)

Årets sista dagar fylldes med spelkvällar och mys med familjen.
(null)

(null)

(null)

(null)

Noahs legobygge är nu klart.
(null)

(null)

Samlingen med Star Wars hjälmar.
(null)

Vi har även packat många kilo kött och fyllt på i frysen. 
(null)

Jag gör ju mycket oljor sjäv av örter, men denna fick jag av syrran i julklapp. Jag älskar den, har den mest i ansiktet. Har också fått in rutinen med min gua sha och roller för ansiktsmasssge och dränering. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Mitt mål med det nya året är att tänka mer på hälsan. Innan min födelsedag 18/2 har jag tänkt att gå ner minst 5 kg. Jag ska välja mer hälsosam mat, mindre socker, mindre salt, mindre fett, mindre alkohol, ja mindra av sånt som inte är hälsosamt men absolut inga dieter. Ha minst en aktivitet om dagen som tex promenad eller yoga. När jag väl bestämmer mig för något så genomför jag det, jag är stolt över mitt pannben, beslutsamhet och driv.  Kaxigt att skriva sånt innan målet är nått men jag tror på mig själv och vet att jag är envis och målinriktad. Jag tycker själv det är jobbigt när folk bara ordbajsar. Inte tar sina ord till handling. Dom lurar bara sig själva oftast inte andra.


(null)




(null)

(null)


(null)

Nyårsafton firades inte alls. Vi åt god mat och jag tände mitt Grevinnan och Betjänten ljus, tittade även på dessa på tv och drack två glas bubbel. Det var det hela. Jag somnade flera timmar innan tolvslaget och vaknade pigg och  alert på det nya året.
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Slängde ut granen, städade bort resterna av julen och tog en lång skön promenad.
(null)

(null)

Bra start på det nya året. Bring it on, jag är redo.
(null)


Delar en bild på mig som brorsan hittade i nåt album. Jag var väl typ 12 år här och locktången hade används flitigt runt om. Härlig frisyr! 
(null)






















Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela