evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Tiden springer

Publicerad 2023-12-22 10:10:31 i Allmänt,


(null)

December går alltid så fort, vips var det Lucia och vips var det bara några dagar kvar till julafton. 
Jag pysslar i lagom takt, har bakat och gjort lite godis till mitt planerade godisbord. 
(null)

Lucia firades inte i år så jag delar ett par tidigare Luciabilder. På jobbet tyckte vi trots Luciafika att man ändå saknar ett Luciatåg. Vi bestämde att ha ett eget nästa år. Dom som vill får vara med, vi har några som faktiskt kan sjunga dessutom.
Jag och mormor Stina…
(null)

Mamma Solweig…
(null)

Farfar Kalle…
(null)

Jag som Lucia…

(null)

Mina pojkar och grannarna hade Luciatåg som tradition sen tidig ålder. Det var så mysigt.
(null)

(null)

Hittad min julstrumpa jag gjort på något julpyssel i skolan på 70 talet. Den har katterna några små paket i.
(null)

(null)

(null)

Jag har varit i skogen igen, plockat mer tallris och granris till juldukningen. Nån liten gran kom visst med hem igen. 
Små vaser med en tallkvist i för dekoration här och där.
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Pimpat mina ljusslyktor jag gjorde får några år sen med enriskvistar.
(null)

Esplunda slott i månljus på en kvällspromenad.
(null)

Avslutningsfika för vår roligaste kollega Jerry som kilar vidare till Bya som utbildare efter 30 år på firman. Han lämnade efter sig en pappaskämtsbok så vi kan fortsätta skratta utan honom. Han kommer bli saknad vår lustigkurre som alltid muntrar upp.
(null)

(null)

Häromdagen hade jag en arbetsdag tillsammans med min kollea Therese hemma hos henne. Hon går och väntar på en höftoperation och tar sig inte till kontoret. Jag tog bussen till grannbyn Fellingsbro och vi jobbade från hemnes kök med våra laptops. Hon servade med hembakat fika, lunch och varm choklad under hela arbetsdagen. Så lyxigt och vi hade supermysigt. Mycket babbel och skratt under tiden också såklart.
(null)

Jag fick en så fin julklapp av henne med ett underbart kort hon hittat på loppis.
(null)

(null)

(null)

Muggen är så jag…månar och stjärnor! 
(null)

(null)

Hasse var julfin.
(null)

(null)

(null)

(null)

Rast i soffan med Albert och Herberts julkalender och hundmys med Hasse och Berit.
(null)

(null)

(null)

Arbetsdagen avslutades med After Work med bubbel innan jag blev hämtad av Micke.
(null)


Malte har nu gjort sin matchande älgtatuering (älgrunor från bronsåldern) som han och brorsan ville ha. Noahs gjorde han tidigare och sin nu i dagarna. Det är ju såklart svårt att tatuera sig själv.

Maltes älg
(null)

Noahs älg
(null)

Älgbröder
(null)

Inspirationsrunan
(null)

Idag Fredag dan före dan före dan före doppardagen är jag ledig och ska ut och julhandla det sista. Ska även hämta mitt tröstpris i ett julkryss på Olssons Magasin. En gårdsbutik här i byn. Brukar även köpa lokala ägg där så det blir toppen.
(null)

(null)

Nu kör vi full fart mot julen med julmys. Älskar dessa dagar innan jul. Så mysigt. 
(null)

(null)

Änglaspelet jag fick i julklapp förra året. 
(null)

Mammas julduk och matchande bonad har jag tagit fram. Minnen från barndomen.
(null)

(null)

(null)

(null)













Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela