evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Stjärnor

Publicerad 2023-12-06 11:10:14 i Allmänt,

Att jag gillar stjärnor är ingen hemlighet. Jag har stjärnor överallt, som inredning och på glas, kuddar osv. När det blir dags för adventspynt blir det ännu mer såklart. 
Ozzy Osbourne sa till sin fru Sharon (som samlade på kors) i en episod av The Osbournes att "crucifixes are even coming out of your ass". Tror det är samma här fast med stjärnor.
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Några stjärnor som alltid sitter uppe. Vet att Malte och en kompis räknade stjärnor i vårt hem för många år sen och det blev i hudratal. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


(null)

(null)

December är mysigt, särskilt när det är snö ute. Jag tar fram lite julpynt allt efter som men är väldigt sparsam mot tidigare år. Tar fram det jag blir glad av. 
Att ta fram mina jul-lunchpåsar och julmuggar är det bästa. 
(null)

(null)

Och byta presentpapper mot vacka julpapper är också en grej jag älskar. 
(null)

Har uppdaterat polkakäpps burken med lite gröna käppar också.
(null)

(null)

Köpte denna fina kanna på second hand för 30.- Den matchar mina gran-glas och blir fin till juldukningen. 
(null)




(null)

Hittade även en miniversion av mammas ljuslykta med glaskulor i som jag älskar och som vi haft hemma hela mitt liv. 20.- på second hand.
(null)

Har så smått även börjat med lite julgodis. Först ut blev Wienernougat. Busenkelt och så gott. Ser framför mig.
(null)

(null)

(null)

Har hämtat Malte på Arlanda efter en dryg vecka hos Amy i Skellefteå. Mysigt att få hem honom igen.

(null)

(null)

(null)

(null)



(null)

(null)









Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela