evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Hej April

Publicerad 2024-04-04 08:06:09 i Allmänt,


(null)

Och hej Apriväder. Ena stunden sitter man och njuter i solen, fåglar kvittrar och knoppar brister andra stunden är det isande snålblåst, minusgrade och snö. 
(null)

(null)

Det sista av Påsken är avklarat. Vi bara trädgårdsstädade, skolade om plantor och sådde lite nytt. Grillade och jag motionerade i vanlig ordning.
(null)


(null)

Om någon hittar sådana här godisgömmor på nån loppis i närheten av Örebro måste ni tipsa mig. Hade sådana som barn, det är sån nostalgi. Skulle gärnavilja hitta en. 
(null)

(null)

(null)

(null)

Knoppar…
(null)

(null)

Svanar i sjön…
(null)

I år blir det inga pelargoner i blomlådorna till fönstren, utan krasse. Ska bli spännande att se hur det blir. Jag älskar krasse och har alltid det i blomlandet. Såg en på instagram som sådde i blomlådor och det var så fint. Nu är det sått, står i garaget tills minusgrader är ett minne blott.
(null)

Vädret ute nu…
(null)

Dessa två är mer vänskapliga efter att Milo sett döden i vitögat. Sushi har blivit väldigt oroad när han åkt i väg i buren.
(null)

I Torsdags var det dags igen för återbesök. Han var så modig och duktig. Fortsatt medicinering ett tag till med diverse preparat både för urinblåsan och öron.
(null)

(null)

(null)

(null)

Mer ny anpassad mat och mediciner. Lite olika sorter. Han har dyra vanor numer. Svindyrt foder.
(null)

Testar oss fram vilket han gillar bäst.
(null)

På Lördag ska jag och Minna (kollega och vän) till Lindesberg på konsert. Vi har en annan kollega från Lindesberg som är med i en manskör och det är manskören som har konsert med gästartister. Ska bli kul och annorlunda. Jag tror det kan bli riktigt mäktigt.
(null)

(null)
(null)


(null)


Malte har fått jobb! Ett kanonjobb som passar honom perfekt. Skriver inte mer om det nu då han ska skriva papper först på Måndag. Kommer bli så bra. 

(null)



(null)


(null)











Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela