evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Vernissage och födelsedag

Publicerad 2024-02-18 10:04:04 i Allmänt,

(null)

Mina vackra plommonkvistar.
(null)

Vi åkte till Lindesberg för att kolla på vernissaget av försmak som är vad det låter inför konstrundan som Malte deltar på i Mars. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Han jobbar på i sitt eget galleri för att få ihop lite nya målningar till konstrundan.
(null)

(null)

Porträttet av bildläraren Majk som han gjorde på skolan ska vara med.
(null)

Vi stannade till på två ytterliga vernissage i Örebro också. Dels på Örebro konsthall med Tobias Bradford. Verkligen inget för mig. Skumt… Bilder från cityorebro.
(null)

(null)

Och på Maltes taruerare Jespers vernissage som var på Kiosk. Det här är ju mer konst i Maltes stil, tilltalar mig mer. Bilder från Jespers instagram.
(null)

(null)

Under Lördagens Vernissagerunda stannade vi även till på en del second hand. Ett kul fynd för Malte som älskar burkar var en gammal prippsburk. Tyngd i den. På bilden är den med en ny burk, kul att se skillnaderna.
(null)

Söndagen den 18/2 var det min 55 års dag. Jag var superförkyld och mådde pyton men försökte fira så gott det gick.
(null)

(null)

(null)

Malte spelade och sjöng "Fy fan för att bli 55" en låt av punkbandet Grisen skriker där dom egentligen sjunger om 65 åringar.
(null)

Gula änkan champagne och jordgubbar.
(null)

(null)

(null)

Jösses, här ser jag ut som min farmor Eva. Har inte sett den likheten förut. 
(null)

Sushi från Sobi
(null)

(null)

Lite senare ost och kex till kortspel.

(null)

(null)

Fick ju massa fina presenter på kalaset förra helgen och nu fick jag ännu mer. Så fint.
(null)

Solglasögonen är med min styrka och dom hade jag önskat mig. Har inte haft solglasögon med styrka förut. Jag kommer skriva mer om den beställningen i ett annat inlägg eftersom jag är extremt onöjd med vissa optikerföretags larviga regler. Jag gick min egen väg. Detta funkade utmärkt.
(null)

(null)


Älskar att få kristaller. Sönerna hade köpt det stora ametistklustret och den lilla bruna som är ett tigeröga.
(null)

Rosenkvartsen är en ljuslykta, så fin.
(null)

Många fina hälsningar på Instagram, telefon, sms och mail. Älskar det här fotot på min kusin Pernilla och mig. Hon hade lagt ut en hel serie bilder på Instagram. Gulligt.
(null)

Ett meddelande som värmde lite extra var ett mail från Roberta i Usa. Hon grattade mig och Wenche som fyller samma dag. Au pair tjejen från Norge som kom efter mig. Vi hann umgås några veckor i Usa innan jag åkte hem och hon tog vid. (Tidigt 90 tal) Jag kom tillbaks till Roberta sen igen. 
(null)

När vi svarat kom ytterligare mail med bilder och nyheten att vår Au-pair kille Michael ska bli pappa i slutet av Mars. 
Michael och Dylan.
(null)

Här är dom med fina Roberta. Älskar att vi har så fin kontakt fortfarande.
(null)

(null)


Några av mina nya födelsedagskristaller har fått sin plats. Bergskristallkulan ligger i ett fint snäckskal från Koster.
(null)

Den andra kulan är Selenit, den hade jag sen tidigare.
(null)

Ökenrosen är så fin, den står i lilla fönstret i min kristallhörna.
(null)

(null) (null)

(null)

Tigerögat valde Noah till mig, den har inte fått nån plats än. Här ligger den på en selenit, fick den också.
(null)

(null)

Information om tigeröga från min nya kristallbok.
(null)

(null)


Målet jag hade från 1/1 var att gå ner 5 kg till min födelsedag och det gick alldelses utmärkt. Jag fortsätter nu i lagom takt att ta 3 kg till. Har en bra rutin och det flyter på jättebra. 
Mitt nya mantra för året:
(null)

Som jag skrev i början av året visste jag att jag skulle klara målet. Det är en av mina styrkor att jag är måliriktad, har pannben och tror på mig själv. Jag vet att jag utföra det jag bestämt mig för. Man behöver inte utföra stordåd utan den förändring som känns rätt för dig själv. 

Mitt nya BMI
(null)



Och hur det såg ut 1/1 när jag startade. Kul att se resultat på siffror men framförallt på kroppen.

(null)

Jag stretar vidare mot nya mål men utan datum. 















Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela