evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Hej Februari

Publicerad 2024-02-05 07:15:49 i Allmänt,



(null)

(null)

Februari är min födelsemånad och vi har en del födelsedagar att fira. Jag och min son Noah ska ha gemensamt kalas på hans 25 års dag den 10/2. Jag fyller 55 den 18/2. 80 år i hop. Presenter är klart, bakning är klart så det blir fokus på förberedelser av mat i veckan. Har tagit en dag ledigt. Jag gör nog smörgåstårta.

(null)


(null)

(null)

Dessa är från Maltes student
(null) 
(null)








(null)

På Onsdag ska vi fira min underbara kollega och vän Minnas 60-års dag. Hon fyller på Tordsdagen den 8/2 men firandet blir alltså på Onsdag. Vi har samlat till en genensam present men jag vill även ge henne något bara från mig. 
Jag har köpt ett ametist kit som är Februaris månadssten. 
(null)

(null)

Samt att jag vill ge något jag gjort. Vi brukar ge varann egengjorda saker och det är enligt mig det bästa att ge och få. Jag har gjort en tavla. Jag fick denna tavla av min mamma som någon hon kände hade gjort och jag älskar den. Eftersom jag vet att Minna älskar änglar så ville jag göra en liknande.


(null)

Man tager vad man haver…
(null)

(null)

(null)

Jag blev rätt nöjd.
(null)


Jag gjorde också ett kort med änglavingar på.
(null)


Jag arrangerar insamling och firande för en annan kollegas födelsedag, hans 50 års dag kommer vi fira den 26/2 men han fyller den 22/2, men är bortrest då.  Sen fyller min kompis Victorias båda barn i Februari 14:e och 19:e tror jag. Dom bor Usa. Och min brorsdotter Emma den 3/2.

Jag gjorde en liten krya på dig present till en annan kollega och vän. Hon har opererat höften och fått nya reservdelar. Hon är den som jag köpte kristallen till som jag själv älskar. Lavendel fluoriten.
(null)

Det blev lite blommor och godis också, skickade med paketet med hennes man.
(null)

Kul att kunna glädja någon med enkla men omtänksamma medel.
(null)


Grannen Ulf fyller också år så vi blev överbjudna på tacos och semla. Vi fixade ett rom paket med olika sorter.
(null)

(null)

(null)

Födelsedagsbarnet Ulf
(null)

Ehsan hackar grönsaker och matchar förkläde med skjorta.
(null)

(null)

(null)

(null)

Katarina hade köpt så fina vinglas med Tingeling på.
(null)

(null)


(null)

(null)

Hemgjorda semlor och Tiramisu. Jag syndade lite och smakade pytte på båda.
(null)

(null)

(null)

Katarina sjöng lite och sen spelade vi spelet med andra ord.

(null)

(null)

(null)

Jag blev lite hänförd av denna tavla, oklart varför.
(null)


(null)

(null)

(null)

Tomaterna är på gång.
(null)

Första snödroppen, men fler på gång.
(null)

(null)

Hjälper våren lite på traven och tar in några kvistar.
(null)


(null)

(null)



























Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela