evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Kristaller

Publicerad 2024-01-20 08:47:34 i Allmänt,

Amaryllisen från jul blir bara vackrare för varje dag.
(null)

(null)

Min bästa kristallbutik stänger. Så sorgligt. Världens finaste Anna har butiken och jag har aldrig hittat finare butik eller finare butiksinnehavare. Var där i Onsdags på utförsäljning.
(null)
(null)

(null)

Anna är en av dom vackraste ljussjälar jag stött på. Vi träffades för många år sen när vi jobbade på Eurostop, hade redan då långa djupa samtal. Sen korsades våra vägar igen när jag första gången gick in i hennes butik. Ingen slump. Våra vägar kommer korsas igen. Hon är ett väsen, inte ofta man möter någon som hon.
(null)

Kom hem med en liten påse…
(null)

Blev så kär i en av kristallerna…
(null)

(null)

(null)

…denna. Lavendel fluorit.
(null)

Älskar den, när jag sen läst på om den älskar jag den ännu mer och förstår då också varför.
(null)

(null)

Det sorgliga är att jag nu har tappat den. Jag vet ungefär var men det är ute i snön. Skulle fota kristallerna ute tänkte jag och den plumsade ner i snön. Har finkammat med kratta och för hand men har inte hittat den…än. Får vänta till det töar lite, är ju så svinkallt ute nu. Hittar jag den inte har jag en chans kvar att köpa en ny om hon har några kvar. Hon kommer ha öppet en dag till i Januari. 

En annan fluorit jag gillar är regnbågsfluoriten. Mest pga utseendet men också egenskaperna. Det blev en ny rå kristall. 
(null)

(null)

(null)

Jag har flera sen tidigare i olika former.
(null)

Bergskristaller är ju också en favorit. Min första fick jag av min Au pair mamma Roberts på tidigt 90 tal. Så vackra. Det blev två olika, har massor sen tidigare i olika former och storlekar men gillar dom råa bäst. Kluster och spetsar.
(null)


(null)

Detta var en ny bekantskap. Har inte haft en lithium kvarts tidigare. Många andra kvarts däremot.
(null)


(null)

Jag mår så bra när jag handlat kristaller och får rena dom, möblera vart dom ska vara och bara hålla i dom. Det är min passion. Fint att ha dessa och de förstärker min kontakt med mina änglar. Drömmer mycket om mamma och farmor just nu. Även i vaket tillstånd, känner ofta närheten.
(null)



Svampen och nymånen som inte blev så bra på bild som i verkligheten.
(null)

Så vackra vinterdagar nu. Njuter av solen och snön på mina promenader. Min hälsoresa är på dag 20 och inte en stund har jag haft en svacka eller något sug efter något. Jag är så imponerad av mitt driv och vilja. Skönt att veta att jag kan ta mig för vad jag än bestämmer mig för. Tre kilo ner än så länge. 
(null)

(null)

Har nu lagt till styrketräning på agendan. Körde första passet med min PT Noah i dag. Han var hård. Inga genvägar där. 
(null)

Så fina iskristaller på mitt kontorsfönster. En annan sorts kristaller.
(null)

(null)

Och snöhögen utanför jobbet är jättestor. Blir sugen att ta en plastsäck och åka kana.
(null)

(null)

En sån här rolig dörrmatta skulle man ha.
(null)
















Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela