evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Det går fint…

Publicerad 2024-01-11 18:11:49 i Allmänt,


(null)

Något som gör mig oerhört glad är när människor är genuint omtänksamma och inkluderande. Speciellt mot mina söner. Det gör så mycket för någon när man visar lite omtanke och skriver eller säger något genuint snällt. 
Två exempel på det är mot min Malte. Han är inbjuden till sin flickvän Amys familj för att fira Engelsk/Skottsk jul. Farmodern lagar all mat och gör extra vegetariskt till Malte och syr en placemat och en julsäck till honom. Han får julklappar som är så genomtänkta för just honom. Genuint vänligt och inkluderande. Det gör mig så glad.
(null)

(null)

Sen kommer det ett paket från Maltes lärare på konstskolan där han slutade i juni med en bok som han visste Malte ville läsa. Dessutom har han målat ett fint kort i äggtempera och skrivit så fint. Man blir tårögd av denna genuina vänlighet. Jag vet ju också hur mycket dom tyckter om Malte på skolan, det var dom noga med att säga när man träffade dom. Jätteroligt för jag vet ju hur mycket Malte tycker om dom också.
(null)

(null)

(null)

Dessutom fick han en plats på en konstrunda av en annan lärare på samma skola. Han kommer ställa ut konst i Fellingsbro 2-3 Mars på Vinterspår som arrangeras av Lindesbergs kommun. Broschyr med alla utställare kommer i Februari. Det är också så himla omtänksamt och snällt.

(null)

(null)

(null)

(null)

Han var med i Nerikes Allehanda i dag också. 
(null)

(null)
(null)

Vår lilla drummer girl…
(null)

(null)

Alltså, detta är så spot on….
(null)

När min farmor flyttade till äldreboende fick hon två tv kontroller. Hon hade bara en hemma i sin lägenhet. Jag köpte runda klisterlappar och tejpade på där hon skulle trycka. Det här alternativet var ju så mycket smartare.
Här sitter hon i sin nya lya med sina kontroller. (Innan tejpningen)
(null)

(null)

Hon blev dock inte långvarig där. Min fina farmor. Saknar dig så!
(null)

Jag promenerar vidare, i ur och skur, dag som kväll. I bland tar det emot men är alltid så nöjd efteråt och klappar mig själv på axeln. Denna lilla lampa är så bra i mörkerpromenader. Bättre än pannlampa. Har fått den av grannarna. Finns ju inga gatulampor här på landet.
(null)

(null)

(null)


Quitting day har passerat, den var visst i går. Den vanligaste dagen att bryta sina nyårslöften. Men jag gnetar på, det går hur bra som helst. Både med motion och det jag petar i mig. Har verkligen minimerat socker, salt, kolhydrater, alkohol och fett.


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Fixar med lite ingefärashots med chili, gurkmeja och citron för att mota förkylningsbaciller.
(null)

(null)

Fick denna amaryllis på julafton svärföräldrarna. Nu har den äntligen slagit ut. Så fin!
(null)

(null)

(null)

(null)














Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela