evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Påsk i antågande

Publicerad 2024-03-23 13:14:04 i Allmänt,

(null)

(null)

Nejmen äntligen! Hej tussilago. Mysigt att se våren sakta vakna på promenaderna. Något nytt varje dag.
(null)

(null)

Svansjön? Nej, men svanar över sjön.
(null)

(null)

Påsken är i antågande och därmed lite välbehövlig ledighet. Ska bli så skönt. Tid för trädgårdsarbete och mys med familjen. Micke fyller år på Torsdag så då kommer även hans barnbarn, Robin och Kajsa och hans föräldrar. Hoppas på lite uteväder så vi kan ha äggjakt med barnbarnen. Malte och Amy kommer hem från Skellefteå i morgon så det blir också kul. Ska förbereda lite påskägg i veckan.

När jag var liten tog mamma alltid in en hel björk istället för björkris. Här står jag i mina fina hängslebyxor vid just en påskbjörk.
(null)

Blev lite full i skratt när jag ser att dom säljer påskägg till vinbox-påsar på Ö&B nu.

(null)

Jag tror det var jag som uppfann det för herrejösses massa år sen. Gjorde dock en egen då. Inget jag tar fram längre.
(null)

Jag och syrran på tidigt 70-tal.
(null)

En annan som gillar påsken är Sushi.
(null)

I dag Måndag 25/3 är det fullmåne, min tid att tanka enerigi. Jag är verkligen en moonchild och har alla tecken på att jag är en häxa. Har alltid fickorna fulla med stenar och annat när jag kommer hem från mina promenader.
(null) 

Äntligen har jag beställt denna fina bok som jag bläddrade i på Måbrapraktiken i vintras. Jag har inte fått den än.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Helgen har varit produktiv i lagom takt.  Noah och jag har rensat hans garderob. Blev en del kläder utrensat. 
Före:
(null)

Efter:
(null)

Detta blev utrensat plus en del som jag redan roffat åt mig. Malte får kolla om han ska ha nåt när han kommer hem.
(null)

Annars har helgen varit träning, yoga och promenader. Kastat återvinning, städat och storhandlat.
Vikten har gått från 68 kg till 62 kg och bmi har gått från 24.1 till 22. Mäter också mage, bål och arm och måttet sjunker hela tiden. Kroppen känns starkare och mer upprätt och jag mår så mycket bättre. Hyn och ögonen ser piggare ut. Jobbar ju mycket med hyn också, massage i ansiktet med gua cha och roller varje dag och smörjer med baobabolja på kvällen. Jättenoga med att smörja händer, fötter, hals och bål med fet kräm. Livrädd att få skrynklig hals/bröst och åldrade händer som man ofta ser på äldre. 
(null)




Jag går enligt filosofin att jag kan äta allt, bara inte alltid. Jag kan äta allt men i mindre mängder och inte hela tiden.
Januari och Februari var jag däremot väldigt strikt i dieten för att få ner kilon men nu märker jag att jag fortfarande går ner i vikt/volym men lite långsammare. Har smugit in lite hårt bröd och ris ibland. Annars är det mest kött, ägg och grönsaker och sparsamt med fett, kryddor, socker och alkohol. Har heller inget sug eller saknar nåt. Har ätit det som bjudits på vid firanden eller bjudningar men alltid i mindre mängd. Har gåttså bra och det kommer inte bli svårt att hålla denna livsstil som jag nu tycker om. 
(null)

(null)














Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela