evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Hej Mars

Publicerad 2024-03-03 18:51:51 i Allmänt,

(null)

Välkommen Mars, med hopp om lite vårväder. Under tiden fortsätter jag att hjälpa till lite på traven. 
(null)

(null)

(null)


I Fredags kväll var det tavelhängning på Ängebykyrkan i Fellingsbro där Malte ställer ut sin konst på konstrundan Vinterspår.
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Min tavla med pappa och lilla Malte fick vara med. Pappa Kent som varit med på fler utställningar på andra konstverk är säkert superstolt i himlen. Och Maltes lärare från konstskolan på den andra tavlan kom på Lördagen med sin fru (också Maltes lärare).
(null)

Dom älskar Malte och har så fin kontakt. Malte älskar dom med. Dom är så otroligt fina mot Malte, undrbara människor.
(null)

(null)

Modellen och tavlan. Majk tog på sig samma skjorta dagen till ära. Dessutom åkte dom från Askersund där dom bor bara för att träffa Malte. Så gulligt.
(null)

(null)

Man ser verligen den ömsesidiga kärleken och hur varma fina människor detta är. Sen vad dom sa till mig om Malte och även Amy var såå fint.
(null)

(null)

Min goa kollega och vän Therese tittade också förbi och vi åt lunch ihop. Hon bor i Fellingsbro. 
(null)

Många var intresserade av Maltes konstnärsskap och ville veta mer och några hade kommit just för att se hans konst eftersom det sticker ut. Mycket nätverkande, kontaktskapande och lovordande och beröm fick Malte att få mer energi till sitt skapande och framtida konstprojekt.

Moster Lisa som tagit del av nästan hela konstrundan kom förbi. (Alltså min syrra). Många fler som Malte kände dök upp, flera från konstskolan och farmor och farfar tittade förbi också.
(null)

(null)

Dessa var bildlärare och hade kommit just för att se och få reda på mer om Maltes verk, riktigt roligt. Fler bildlärare har visat sitt intresse och en kände igen läraren Majk som är på en målning. Ola Magnell kändes också igen av många. 
(null)
En otroligt lyckad och energigivande helg för konstnären. Riktigt kul, och jag är så stolt. 


Lidl har dessa gamla klassiker igen. Skumkex eller baddare som dom hette när Göteborgskex gjorde dom. Vet att någon frågade om dessa på bloggen sist jag la ut dom.


(null)

(null)

Och nu har dom supergullig pasta inför påsk också.
(null)

(null)

Är kattvakt åt grannarna och dom lämnade ett hembakt fint vänskapsbröd till oss. Älskar gester som dessa, något man lagt ner tid och kärlek på.
(null)


(null)

(null)
(null)

(null)

(null)























Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela